Jakie sklepy internetowe cieszą się popularnością

Jakie sklepy internetowe cieszą się popularnością

Od kilku lat Polacy masowo przekonali się do robienia zakupów przez internet. Jeszcze do niedawna kupowanie w sieci było uznawane za dość ryzykowne, szczególnie w przypadku droższych, czy bardziej ekskluzywnych towarów. Klienci obawiali się, że zamawiając paczkę, nie dostaną jej w ogóle, lub jej zawartością będzie co najwyżej przykładowa cegła. Od jakiegoś czasu nastąpiła jednak weryfikacja nierzetelnych sklepów, które oferowały swoim klientom produkty niskiej jakości, lub ich oszukiwały nie wysyłając towaru. Rozbudowany system opinii internetowych, rozwój portali społecznościowych sprawił, że klienci mogą teraz napisać opinię o każdym sklepie, w którym zrobią zakupy. Takie komentarze rozchodzą się po sieci z prędkością światła, dlatego sklepy muszą być podwójnie uważne, by żaden klient nie był rozczarowany po dokonaniu zakupów.

Jakie sklepy zyskują na popularności ?

W ostatnich latach na popularności zyskały sklepy ze zdrową żywnością. Jeszcze do niedawna kupowanie jedzenia przez internet nie było zbyt popularne, dziś już staje się normą. Sklepy internetowe mają tę przewagę nad tymi stacjonarnymi, że mogą wyspecjalizować się w oferowaniu tylko jednej konkretnej grupy towarów i tym samym zaspokoić dowolnie wybraną niszę. Z tego powodu w internecie możemy znaleźć e-sklepy, które oferują ekologiczną, czy wegańską czekoladę, jakościową kawę, drogie wina, czy nawet egzotyczne cygara kubańskie. Taka firma może wtedy ustalić praktycznie dowolną marżę na produkcie, bo i tak ma świadomość, że klient dokona u niej zakupu nie mając alternatywy nigdzie indziej. Sprowadzanie unikalnych produktów z zagranicy co prawda jest skomplikowane logistycznie, a sam transport nierzadko sporo kosztuje, to i tak sklepom internetowym opłaca się oferować towary, których nie ma w innych miejscach.

Od czego zacząć ?

Jeżeli sami planujemy założyć sklep z dowolnym asortymentem, musimy zrobić dokładną analizę rynku i sprawdzić, czy jest zapotrzebowanie na produkt, który chcemy zaoferować klientom. Należy też sprawdzić ceny tych towarów w hurtowni i skalkulować, czy dobrana przez nas marża będzie odpowiednia. Do tego trzeba też wyliczyć koszty przesyłek kurierskich oraz doliczyć dodatkowe wydatki na prowadzenie sklepu internetowego. Właściciel takiego sklepu szczególnie na początku oprócz kosztów na reklamę, czy zakup asortymentu musi liczyć się też z wieloma nieprzewidzianymi wydatkami. Jeśli jednak uda nam się trafić w prawdziwą niszę na rynku i przyciągnąć klientów, możemy liczyć na sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *