Produkcja i sprzedaż lodów naturalnych – czy to dobry pomysł na biznes?

Produkcja i sprzedaż lodów naturalnych - czy to dobry pomysł na biznes?

Trendy żywieniowe, zakładające wybór naturalnych produktów skłaniają wielu z nas do czytania składów produktów spożywczych. Pod lupę idą również lody, które zamknięte w kolorowych, plastikowych pudełkach zachęcają różnorodnością smaków i nazwami, brzmiącymi wiarygodnie. W jakim sensie wiarygodnie? Otóż tendencja to wybierania produktów naturalnych, wymusiła na producentach lodów powrót do korzeni, potwierdzających wysoką jakość produktów, tworzonych od wielu lat. Czy składy, zamieszczone małym drukiem potwierdzają naturalność lodów? Nie zawsze. Coraz bardziej trendy stają się więc lody rzemieślnicze, sprzedawane w niedużych lodziarniach, wiernych tradycyjnym recepturom.

Wyrób i sprzedaż lodów – czy łatwo wystartować?

Pomysł na biznes lodowy jest dobry, biorąc pod uwagę zapotrzebowanie. Popyt na naturalne lody jest również coraz większy przez cały rok, nie tylko w miesiącach wiosennych i letnich, choć wtedy obroty idą mocno w górę. Produkcja lodów to jednak ogromne wymagania sanitarne, którym nie łatwo sprostać. Do produkcji lodów wymagane będzie odpowiednio przystosowane pomieszczenie oraz sprzęt, swoimi parametrami spełniający wszelkie wymogi. Jest to już sprzęt typowo gastronomiczny, cenowo niedostępny dla każdego na starcie. Lody trzeba gdzieś przechowywać, przez jakiś odpowiedni czas oraz pozbywać się tego, co do sprzedaży trafić już nie powinno. Pracownicy muszą posiadać ważne badania do celów sanitarno – epidemiologicznych. Wymagania, które należy spełnić, poza rutynowymi procedurami, związanymi z założeniem działalności gospodarczej, mogą okazać się nie do przejścia chyba, że uda się znaleźć lokal, który wcześniej był przystosowany do prowadzenia tego typu działalności.

Odbiorcy gwarancją sukcesu

Odbiorcy naszego pomysłu, czyli klienci, którzy kupią lody… Po pierwsze ważny będzie pomysł na smaki, konsystencję, dodatki oraz wnętrze lokalu. Przy sprzedaży lodów bardzo ważne jest również miejsce przed lodziarnią, w którym na świeżym powietrzu będzie można skonsumować deser. Osoby, które zainteresują się naszą ofertą, muszą się o niej dowiedzieć i posiadać do niej łatwy dostęp, ważna więc będzie lokalizacja lodziarni i zachęcające reklamy… może w postaci drogowskazów? Jeśli uda się wystartować i spełnić wymogi, pozostanie zdobycie grona stałych klientów i poszerzanie oferty asortymentowej. Po jakimś czasie można zacząć serwować napoje. Lody rzemieślnicze to bardzo twórczy, ciekawy i modny pomysł na biznes, warto więc przebrnąć przez procedury, aby móc serwować gościom własnej produkcji, doskonałe desery i przy okazji zapełniać swój portfel.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *