Dlaczego warto nagrywać podcast w biznesie?

Dlaczego warto nagrywać podcast w biznesie?

Sposób na reklamę firmy

Przedsiębiorcy coraz częściej reklamują swój biznes stosując marketing treści. Jednak nie każdy użytkownik ma ochotę zagłębiać się we wszystkie materiały, bądź nie ma na to czasu. Alternatywą jest nagrywanie podcastów.

Czym jest podcast

Podcast jest wygodny i można go odsłuchać, wykonując codzienne czynności. Można więc połączyć przyjemne z pożytecznym i słuchać go podczas jazdy samochodem, będąc na spacerze czy biegając. Jest to bardziej elastyczna forma niż skupienie się na kilka minut na tekście czytanym. Ponadto można go odtworzyć na różnych urządzeniach.

Dlaczego warto nagrywać podcast w biznesie?

Podcast niesie za sobą również korzyść w postaci większego zaangażowania wśród odbiorców. Budujesz z użytkownikami większą więź niż podczas czytanej treści. Dzieje się tak, ponieważ użytkownik słyszy barwę głosu, która oddaje emocje, a tym samym bardziej go do siebie przywiązuje. Oczywiście treść pisana również może odzwierciedlać emocje, lecz jest to trudniejsze w wykonaniu. Dodatkowo potencjalny klient staje się bardziej ufny, słysząc głos drugiej osoby, a z czasem zaczyna ten głos rozpoznawać. Buduje to zaufanie, które w biznesie jest kluczowe pod kątem chociażby sprzedaży w sklepie online.

Jak nagrywać

Forma tworzenia treści typu audio jest najbardziej uniwersalna i stanowi doskonałą alternatywę dla pozostałych typów, jak wideo czy tekst. Ponadto utworzenie pliku do odsłuchania jest proste. Sprowadza się to tylko do nagrania dźwięku oraz posiadania pomieszczenia, gdzie nie będą nam przeszkadzać żadne hałasy z zewnątrz, np. ruch za oknem. Nagranie możesz wykonać przy pomocy mikrofonu, dyktafonu lub smartfona. Wszystko sprowadza się więc do tego, aby nagrać plik, który następnie trzeba umieścić na jednym z serwisów agregujących podcasty (np. Spreaker, SoundCloud) i zamieścić odnośnik do pliku na własnej stronie, zazwyczaj przy pomocy wtyczki lub prostego skryptu.

Słowa mają wielką moc

Nagrywanie podcastu to również ważne narzędzie docierające do nowych odbiorców. Jest to niewątpliwie zachęta oraz szansa na zaciekawienie czymś klienta. Okazuje się, że taki materiał ma znacznie większą szansę na pozytywny odbiór w mediach społecznościowych niż forma pisana. Jest to więc szansa na zwiększenie zasięgu, który pozwoli promować firmę.

Pamiętaj, że wyróżnienie się na tle konkurencji jest bardzo cenne, ale jednocześnie trudne w realizacji. Trudno wejść na rynek z nowym produktem czy usługą. Dlatego właśnie kiedy większość firm decyduje się na blogowanie, być może podcast okaże się idealnym sposobem na wyróżnienie. Skoro wszyscy tworzą treść, Ty zacznij ją nagrywać!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *